Chat with us, powered by LiveChat

Vreau să îți reamintesc ce ți-am spus săptămâna trecută: Conflictul nu înseamnă neapărat ceva negativ, el poate fi luat ca o parte integrantă a Comunicării.

Dar de unde apar Conflictele în Comunicare?

Conflictele apar din cauza perspectivelor opuse, atitudinilor diferite, valorilor, educației, crezurilor diferite și mai ales din cauza presupunerilor și a imaginației.
Ți-am scris săptămâna trecută câteva cauze ale conflictului și ți-am mai scris că îți voi scrie astăzi despre Cum faci să aplanezi conflictele.

Așadar, pentru binele Comunicării tale, cultivă-ți atenția și citește:

  1. Tonul Vocii este Rege!

În conflicte, Tonul Vocii este cel care ghidează. De cele mai multe ori cuvintele stau în spate atâta timp cât Tonul Vocii este un ton care agresează, irită, ceartă.
De cele mai multe ori, în conflicte reacționăm mai întâi la ton și după la cuvinte.
Hai să facem un exercițiu de imaginație:
Eu îți spun acum pe un ton cald, prietenos, aproape alintat și cu frecvențe joase: Mă enervează obiceiul tău de a nu spăla vasele după ce mănânci.
Iar acum îți spun același lucru pe un ton ridicat, răutăcios, țip la tine și mai și dau din mâini:  Mă enervează obiceiul tău de a nu spăla vasele după ce mănânci!
Ai putut să mă auzi?

 

  1. Ascultă și roagă

Atunci când se creează conflictul, este mai mare tendința de a vorbi decât de a asculta.
Bine ar fi să îl lăsăm pe celălalt să vorbească și să îl ascultăm fără să îl judecăm.
Atunci când îți vine rândul să vorbești, roagă-l să nu te întrerupă.

 

  1. Adresează o singură întrebare

Înlănțuirea șirului de întrebări poate fi inconfortabilă pentru cel care le primește, îi poate provoca senzația de interogare și îi poate fi greu să aleagă la ce să îți răspundă.
În Comunicare, când se pun mai mult de două întrebări consecutive, răspuns primește doar ultima adresată.
Îți dau un exemplu: Cum a fost piesa de teatru aseară? Ai fost singură?
Răspuns: Nu.

 

  1. Fără cuvinte urâte

Amenințările, reproșurile, judecățile, critica nu fac o casă bună, o relație bună, o echipă bună, un parteneriat bun!
Încearcă să le înlături și nu te încrede în păreri rele despre om.

 

  1. Gândește-te de 10 ori

Deciziile nu se iau la nervi! Ține minte asta! (Asta am învățat de la prietena mea cea mai bună.)
Ia o decizie (dacă este cazul) când îți trec nervii. Evită cât de mult poți să fii prada emoțiilor negative.

 

  1. Cine are dreptate?

Nu contează cine are dreptate! Nu te ajută la nimic să știi că ai dreptate… sau ba da, ajută la creșterea vanității tale…
A soluționa un conflict nu înseamnă a avea tu sau ea dreptate, înseamnă a observa diferențele, a înțelege punctele de vedere și a căuta soluții.
Ține minte ce ți-am scris acum!

 

  1. Respiră și ia o pauză

Asta poate fi varianta cea mai simplă. Când simți că ți se urcă sângele în cap, spune-i că vrei să iei „o gură de aer” și că îți dorești să continuați discuția un pic mai târziu.
În timpul ăsta, și tu, și omul vă puteți deconecta de la sursa de stres și puteți reveni la stări mai plăcute.

 

  1. Ce fraze vindecă?

Înțeleg ce simți, Eu simt că…, Cu ce pot să te ajuta?, Ce vrei să fac pentru tine?, Îmi cer iertare, Voi îndrepta situația începând cu acest moment.
În loc de M-am enervat, M-am săturat, Nu mai suport, Mă calci pe nervipoți îmblânzi cu:
Cred că m-am enervat un pic, Posibil să fi ajuns la limită, Vreau să mai analizez situația, Am o stare care nu ne ajută să continuăm conversația.
Rezolvare punctul unu: Mă simt un pic nervoasă când observ că nu speli vasele după ce mănânci. Crezi că ai putea să mă ajuți cu asta?

 

Îmi doresc să ai inimă bună și să te înconjori de oameni onești, blânzi, care îți vor binele și pe care te poți bizui în astă viață.

Te pup!

Comments are closed.